|

השאירו פרטים

השאירו פרטים »

השתלת עדשה תוך עינית

Care laser מציעה טיפול חדשני ומתקדם של השתלת עדשה תוך-עינית מולטיפוקלית – הפתרון לראיה טובה לקרוב ולרחוק.

המידע מחולק לפי שאלות ותשובות:

למעוניינים להיפטר ממשקפיים לקריאה ולמרחק:

בני 55+ = >

· סובלים מרוחק ראיה = בעלי מספר +

· סובלים מקוצר ראיה גבוה יחסית = בדר"כ מספר -3 ומעלה

· סובלים רק ממשקפי קריאה – אך מוטרדים מכך

· מי שכבר מתגלה אצלו התחלה של קטרקט

לצעירים (מתחת לגיל 55)

מי שאינו מתאים לניתוח לייזר בגלל

· מספרים גבוהים

· קרניות דקות

· רוחק ראיה גבוהה (מספרי +)

סובלים ממחלות עיניים (למעט קטרקט) ברשתית, גלאוקומה, קרטוקונוס
עין עצלה בדרגה חמורה (ירידה של יותר מ-30% בעיין העצה ולא בגלל קטרקט)

הטיפול הוא ניתוח להחלפת העדשה התוך עינית הטבעית (שכבר אין בכוחה לקרוא מקרוב ללא משקפיים) בעדשה חדשה בעלת תכונות מולטיפוקליות – בעלת מוקדים לראיה לרחוק ולקרוב.

הצפי לאחר הניתוח הוא לראיה תפקודית לרחוק ולקרוב ללא צורך במשקפיים,

למרחק

יכולת טובה לצפות בטלויזיה, לנהוג ביום ו*בלילה (לא בשבועות הראשונים), ולנהל את כל תפקודי היום יום הדורשים ראיה טובה לרחוק ללא משקפיים

לקרוב

יכולת מלאה להבחין בתפריטים, מחירים בסופרמרקט, מקשים ומכשירים שונים וכושר קריאה של עיתון בתנאי תאורה סבירים ללא צורך במשקפיים.

למרחק ביניים (מחשב)

שיפור מסויים ביכולת הראיה למרחק ביניים = מחשב, אם כי עדיין עשויה להידרש הגברת התאורה, שינוי מרחק המחשב, הגדלת פונטים.

המטרה העיקרית היא להפחית את התלות במשקפיים, כך שאת מרבית הפעולות המפורטות למעלה במרבית הזמן ובמרבית התנאים ניתן לבצע ללא משקפיים.

למקצת הלקוחות ובחלק קטן מן השימושים במצבי קיצון (תאורה נמוכה, נהיגת לילה) עשוי להיות צורך חלקי במשקפיים.

ראה גם – דפי הדגמה נילווים והדגמות לאיכות הראיה הצפויה לאחר הניתוח עם ובלי משקפיים.

לטיפול שלוש תופעות לוואי עיקריות בתקופה הראשונה לאחר הניתוח:

· סינוורים בלילה במיוחד בנהיגת לילה בשבועות שלאחר הניתוח.

· צורך בתאורה חזקה יותר יחסית לקריאה מקרוב בלילה.

· שינויים מסויימים בצבעוניות בתקופה שלאחר הניתוח.

למרכיב הקטרקט של הניתוח (ראה למטה) ניתן לקבל השתתפות ממרבית הביטוחים המשלימים (עם השתתפות עצמית משתנה) בשכר חדר הניתוח ובשכר המנתח ניתן לקבל השתתפויות נוספות מביטוחי פרימיום פרטיים.

חלק מן הביטוחים הפרטיים משתתפים ישירות גם בעלות העדשה המולטיפוקלית, ובחלק מן הביטוחים הפרטיים ניתן להסב את התחייבות ההשתתפות שלהם בעלות ניתוח הקטרקט להשתתפות במחיר העדשה המולטיפוקלית (כאשר את ניתוח הקטרקט מבצעים על חשבון הביטוח המשלים).

המעקב הרפואי נמשך עד חצי שנה לאחר הניתוח במרפאות care.

קשה מאוד לתכנן ולדעת מראש מהו מספר העדשה שיש להשתיל כדי להשיג מספר 0.

כל המנתחים משתמשים במגוון רחב של אמצעי בדיקה וחיזוי משוכללים, אך למרות זאת, חלק גדול מניתוחי הקטרקט או השתלת העדשה מסתיימים כאשר למטופל נשארת שארית קטנה של מספר – בדר"כ עד 1.5 דיופטר.

CARE מציע למטופליה יתרון ייחודי = במידה ותהיה שארית מספר הניתנת לתיקון ע"י לייזר – יבוצע הטיפול ללא עלות נוספת.

Care הינה אחת מהחברות היחידות בישראל היכולות להציע שירות מעין זה.

איכות הראיה משתפרת מייד לאחר הניתוח. אין צורך בימי מחלה או השבתה מעבר לזמן הניתוח עצמו.

מיד לאחר הניתוח יש צורך להמתין במקום כחצי שעה לצורך בקרה והתרגעות. לאחר בדיקת רופא קצרה המטופל משתחרר לביתו.

בדיקת ההתאמה הראשונית מתבצעת במרפאת care ע"י אופטומטריסט מומחה.

התאמה ראשונית לאחד מהטיפולים המוצעים במסגרת Care Clear. יבוצעו מיפויי קרנית ע"י מספר מכשירים מתקדמים וכן בדיקת ראיה מקיפה.

בדיקת הרופא המנתח.

בבדיקה זאת הרופא יאשר סופית התאמת המועמד לניתוח ויבחר את סוג העדשה המתאימה לצרכי המועמד.

ניתן לקבל החזר חלקי מחלק מן הביטוחים המשלימים והפרטיים

בדיקות ביומטריות טרום ניתוחיות של נתוני העין.

בדיקת OCT של הרשתית ועצב הראיה ובידקות ביומטריות למדידת ארוך גלגל ומיקום העדשה לצורך חישוב העדשה המתאימה (במרכז הרפואי עין טל). תוצאות בדיקה זו ישמשו להזמנת נתוני העדשה המדויקים ביותר לניתוח לכל עין ועין.

ניתן לקבל החזר חלקי מחלק מן הביטוחים המשלימים והפרטיים

השתלת העדשה התוך עינית מתבצעת בחדר הניתוח של עין-טל ברח ברנדס 7 בת"א / עתידים ברח הנחושת 2 בת"א.

טיפולי הלייזר להתאמה הסופית (במידת הצורך) מתבצעים במכון CARE בת"א.

הניתוח מתבצע ע"י אחד מרופאי העיניים המומחים של care . כל אחד מהמנתחים בעל ניסיון של אלפי ניתוחי קטרקט מוצלחים מאחוריו כמו גם ניסיון עשיר של ניתוחי תיקון ראיה בלייזר. אנו משתדלים להתאים למועמד מנתח המוכר ע"י הביטוח המשלים שבידיו ופעיל בסניף care סמוך.

האישור הסופי לניתוח והמעקב המיידי לאחריו מתבצע ע"י הרופא המנתח של care. חלק מהבדיקות המקדימות והמעקבים יבוצעו ע"י אופטומטריסטים מוסמכים המנוסים בתחום הטיפול.

זוקן ראייה (Presbyopia) מתבטא בירידה ביכולת העין להתמקד בעצמים הנמצאים בקרבתה והוא מתרחש במהלך הטבעי שלההתבגרות, בגילאי 40‏-50 נצפים סימנים ראשונים לתופעה. על מנת לראות טוב לקרוב יש להשתמש במשקפי קריאה. בדר"כ חדות הראייה לרחוק לא נפגעת.

על פניו, הפתרון האידיאלי לתיקון ליקוי הראיה אצל צעירים הינו טיפול לייזר לתיקון הראיה, אולם לא כל הצעירים מתאימים לטיפול זה מסיבות שונות: קרניות דקות מידי, מספרים גבוהים מידי וכדומה.

במקרים אלו ניתן לשקול ניתוח החלפת עדשה תוך עינית מולטיפוקלי אשר יתקן את ליקוי הראיה לרחוק ולקרוב.

במקרים בהם ליקוי הראיה מלווה בצילינדר גבוה (מעל 3.00 דיופטר) יש צורך בהשתלת עדשה תוך עינית עם צילינדר. יש לציין כי זוהי עדשה יקרה יותר מהעדשה המושתלת הרגילה ומייקרת את העלות הכוללת הדו עינית בכ- 4,000 ש"ח.

קטרקט (בעברית ירוד) היא מחלה של העין המתבטאת בעכירות של עדשת העין דבר המביא לירידה באיכות ובחדות הראיה. המחלה הינה אחת הסיבות העיקריות לירידה בראיה בעולם המערבי. הגורם השכיח ביותר לקטרקט הינו תהליך ההזדקנות הטבעי של העדשה המתבטא בד"כ מגיל 55 ומעלה. לא ניתן לרפא או למנוע קטרקט בעזרת תרופות או כל טיפול אחר מלבד ניתוח.

קטרקט (בעברית ירוד) היא מחלה של העין המתבטאת בעכירות של עדשת העין דבר המביא לירידה באיכות ובחדות הראיה. המחלה הינה אחת הסיבות העיקריות לירידה בראיה בעולם המערבי. הגורם השכיח ביותר לקטרקט הינו תהליך ההזדקנות הטבעי של העדשה המתבטא בד"כ מגיל 55 ומעלה. לא ניתן לרפא או למנוע קטרקט בעזרת תרופות או כל טיפול אחר מלבד ניתוח.

הטיפול הקיים הינו טיפול ניתוחי אשר בו מוציאים את העדשה הטבעית העכורה דרך פתח זעיר בגודל של כ 2 מ"מ משתילים במקומה עדשה מלאכותית. הניתוח נעשה בסיוע מיקרוסקופ, בחדר ניתוח ובתנאי סטריליזציה מלאים. הניתוח אורך כ 20 דקות ומבוצע בכל עין בנפרד. הניתוח נעשה לרוב בהרדמה מקומית של אזור העין. משמעות הדבר היא שאין חשים דבר בשעת הניתוח, אך נשארים במהלכו ערים.

המנתח משתיל עדשה חד מוקדית בתוך העין. הווה אומר שהעין "מכוונת" לראיה טובה לרחוק או לקרוב, אבל לא לשני הטווחים בעת ובעונה אחת ויש צורך במשקפיים לאחר הניתוח.

ניתוח זה מוכר הן בסל הבריאות, ניתן גם לבצעו באופן פרטי ע"י מרבית הביטוחים המשלימים (עם השתתפות עצמית משתנה) וניתן לקבל השתתפויות נוספות מביטוחי פרימיום פרטיים

ההבדל העיקרי בין ניתוח קטרקט קלאסי לניתוח השתלת עדשה מולטיפוקלית – הוא בסוג העדשה המושתלת ובמגוון והיקף הבדיקות הנילוות לניתוח לפני ואחרי.

הפתרון הכוללני המוצע ע"י care כולל גם כיוון סופי ומדוייק של איכות הראיה באמצעות לייזר. Care היא אחד המוסדות היחידים בישראל המציעים שרות משולב זה.

בשנים האחרונות פותחו מגוון עדשות תוך עיניות רב מוקדיות בעלות תכונות מולטיפוקליות. יש מגוון שיטות לחלק את הכוחות האופטיים של העדשות ולהשיג מוקדים שונים של ראיה לרחוק, לקרוב ואף למרחק ביניים (מחשב) כך שהמטופל יוכל לראות לכל הטווחים לאחר הניתוח ללא תלות במשקפיים או עם תלות נמוכה בלבד בהם. תפקיד הצוות המקצועי שלנו לבחור את העדשה האופטימלית לצרכי הלקוח וצפיותיו.

אין מגבלות מיוחדות אך בשבועיים לאחר הניתוח אין לבצע מאמץ גופני משמעותי ואין להיחשף לאבק או לכלוך.

בניתוח קטרקט, כמו בכל טיפול רפואי אחר, קיים סיכון לסיבוכים. יש לציין כי בכלים ובידע הנצבר שכיחות הסיבוכים זעירה ביותר. ברוב הסיבוכים (אם מתקיימים) ניתן לטפל תוך כדי הניתוח. הסיבוך הקשה ביותר הינו זיהום בעין אולם שכיחותו לאחר ניתוח קטרקט הינה נדירה ביותר. תופעה שכיחה יחסית הינה "קטרקט משני" – צמיחת קרום דק בגב העדשה שהושתלה, דבר הגורם לעכירות בראיה, והוא ניתן להסרה ולטיפול באמצעות טיפול לייזר (המכוסה ע"י הביטוחים הרפואיים הבסיסיים).

מכון care הינו מכון בעל ותק של 23 שנה ומתעסק בתחומים שונים בעולם הרפואה.

במכון פועלת מרפאה לתיקוני ראיה בלייזר בעלת ניסיון רב של עשרות אלפי עיניים מנותחות.

Care היא חלק מקבוצה בינלאומית הכוללת מרפאות בישראל, הולנד, גרמניה ושוויץ.

הניסיון המצטבר של הקבוצה בניתוחי החלפת עדשה הינו בעשרות אלפי ניתוחים מוצלחים.

היתרון הגדול הינו בכך שמנותחי care מקבלים אחריות מלאה במידה ודרוש תיקון לייזר לאחר ניתוח החלפת העדשה. Care הינה אחת מהחברות היחידות היכולות להציע שירות זה.

השאירו
פרטים
»

השאירו פרטים »

*בכפוף לתנאי השימוש והתקנון

לקבלת שיחה מנציג מלאו פרטיכם או חייגו – 2273*

דילוג לתוכן