|

השאירו פרטים

השאירו פרטים »

מונו-ויז'ן MonoVision – הפתרון למשקפי הקריאה

טיפול MonoVision , מיועד למועמדים לטיפול סמוך ומעל גיל 40 הרוצים להימנע גם ממשקפי הקריאה (לקרוב) בנוסף למשקפי הראיה למרחק. זו היא הטכניקה הנפוצה והטבעית ביותר לאפשר ראיה טובה ואיכותית הן לרחוק והן לקרוב. "מכוונים" עין אחת לראיה אופטימלית לרחוק ואת השנייה לראיה לקרוב. המוח מאומן מלכתחילה לראות בעיקר באמצעות העין הדומיננטית ומסתגל לאימוץ המידע מהעין הנכונה.
בראיה דו עינית המטופל רואה טוב לרחוק וגם לקרוב – ללא עזרת משקפיים או עדשות מגע.

מה זה?
טיפול MonoVision , מיועד למועמדים לטיפול סמוך ומעל גיל 40 הרוצים להימנע גם ממשקפי הקריאה (לקרוב) בנוסף למשקפי הראיה למרחק. זו היא הטכניקה הנפוצה והטבעית ביותר לאפשר ראיה טובה ואיכותית הן לרחוק והן לקרוב. "מכוונים" עין אחת לראיה אופטימלית לרחוק ואת השנייה לראיה לקרוב. המוח מאומן מלכתחילה לראות בעיקר באמצעות העין הדומיננטית ומסתגל לאימוץ המידע מהעין הנכונה.
בראיה דו עינית המטופל רואה טוב לרחוק וגם לקרוב – ללא עזרת משקפיים או עדשות מגע.

מהי עין דומיננטית?
למרבית בני האדם, גם אם אינם מודעים לכך, יש עין דומיננטית, בדיוק כפי שיש יד דומיננטית. העין הדומיננטית מבצעת את מרבית פעולת הראיה לרחוק.

מה עושים בסופו של דבר?
בעין הדומיננטית מטפלים בצורה מלאה, מורידים את כל המספר כך שתראה מצוין לרחוק (נהיגה, טלוויזיה, ספורט). בעין השנייה משאירים מספר יחסית קטן במינוס בין 1.00- ל- 2.00- (שאיתו נוכל לקרוא) עיתון, מסמך, סלולארי, מחיר בסופר, איפור. המוח ילמד להשתמש בכל עין לטווח הנכון.

לדוגמא: בזמן צפייה בטלביזיה המוח ייתן יותר "תשומת לב" לעין הדומיננטית וכשהמבט יופנה לשעון המוח אוטומטית יעביר את המיקוד לעין המיועדת לקריאה.
כמובן שדרוש זמן הסתגלות אך לרוב תוך מספר שבועות התהליך הופך טבעי.
הדבר דומה ליד דומיננטית: כשאתה רוצה לכתוב משהו אתה לא חושב באיזה יד לאחוז את העט אלא באופן אוטומטי היד הדומיננטית נשלחת לעט. כך גם ב- MonoVision לרחוק המוח "ישלח" את העין הדומיננטית ולקרוב "ישלח" את העין השנייה.

MonoVision למועמדים עם מינוס, פלוס עם או בלי אסטיגמטיזם (צילינדר)?
מתעניינים עם מינוס (מיופים) לפני הטיפול, עם או בלי צילינדר הם מועמדים אופטימלים ל- MonoVision.
אצל קצרי רואי, (משקפי מינוס) למעשה מטפלים רק בחלק מן המספר בעין הבלתי דומיננטית.
לדוגמא במקום (-5) אנו מטפלים ב- (-3.5) ונשארים עם (-1.5) – זהו טיפול "קצר" יותר.
אצל רחקי-ראיה (משקפי פלוס) נידרש להעביר את העין הבלתי דומיננטית מפלוס למינוס.
לדוגמא במקום (+2) אנו מטפלים ב- (+3.5) ונשארים עם (-1.5) – הטיפול הוא "ארוך" יותר. במקרים אלו, בדרך כלל, מדובר רק על הורדת התלות במשקפי קריאה ולא הסרת משקפיים לקריאה לגמרי. 

מתי מטפלים רק בעין אחת?
למי שיש מלכתחילה מספרים קטנים בעיניים עד (-2.00) יש אפשרות להציע טיפול רק בעין הדומיננטית , וכך ע"י טיפול בעין אחת בלבד (לרחוק) המטופל מקבל פתרון מלא וראיית MonoVision. 

מתי מטפלים בשתי העיניים?
כשהמצב ההתחלתי הוא מספרים גבוהים יותר מ- (-2.00) או פלוסים ו/או צילינדר יש צורך לטפל בשני העיניים כדי להביא את העין הבלתי-דומיננטית למינוס קטן.

MonoVision – לאסיק או פרק?
מדובר באותו טיפול עם תכנון שונה וניתן לשלבו גם בלאסיק וגם ב –PRK

גיל ו- MonoVision
הירידה בכושר ההתמקדות לקרוב מתחילה על פי רוב בין גיל 40-45 ואנו מציעים את הפתרון למועמדים מגיל 38 ועד גיל 60 . ככל שגיל המטופל גבוה יותר ננסה להשאיר 'שארית' גדולה יותר לקריאה. (עד למקסימום הבדל בין שתי העיניים של . 2.00 – מספרים).

סימולציה
בבדיקת ההתאמה האופטומטריסט והרופא יוכלו לשער את מידת ההסתגלות ל- MonoVision , ע"י סימולציה בעזרת מסגרת בדיקה או עדשות מגע. בסימולציה המטופל מתנסה ב- MonoVision מדומה, כיצד יראה לאחר הטיפול, אם כי מסיבות רבות MonoVision על גבי משקפיים פחות נוח להסתגלות מ- MonoVision שעל גבי עדשות מגע ועוד יותר פחות מזה המוטבע על הקרנית בטיפול לייזר.
על פי תגובת המטופל הרופא יוכל להעריך הסיכוי להסתגלות סבירה למרות שזו נמשכת מספר שבועות ולא ניתן לדמותה במלואה במהלך הסימולציה. רוב המטופלים (כ 75%-) ירגישו מצוין כבר בסימולציה הקצרה ולא יבחינו שיש להם עין אחת לרחוק ושנייה לקרוב. חלק אחר מן המועמדים לטיפול יסבלו מהפרעות שונות ובהן צל על האותיות, ראיה כפולה וכדומה – לאלו ה- MonoVision יישקל במשנה זהירות.

הסתייגויות, אזהרות ותאום ציפיות?
לעיתים MonoVision יגרום להורדת התלות במשקפי קריאה אך לא למצב של הסרת משקפיים לגמרי. ה- MonoVision אינו יכול למנוע משקפי קריאה לעולם, אלא בעיקר דוחה אותם במספר שנים ומפחית בתלות בהם, זאת אומרת שמשקפי הקריאה יהיו נחוצים רק לקריאות ארוכות ומעמיקות ולא ל"קריאה ספונטנית". מיעוט המקרים אינם מסתגלים למצב החדש לאחר הטיפול ומבקשים להביאם לראיה דו-עינית אופטימלית מלאה. במקרים אלו נדרש טיפול לייזר משלים לתיקון השארית שהושארה כמתוכנן.

האם הטיפול ב- MonoVision כרוך בתוספת תשלום?
לא, בשלב זה התכנון המיוחד והבדיקות הנוספות הכרוכות מבוצעות כחלק בלתי נפרד מן השרות.

בעית הקריאה ומדוע היא נגרמת?
כשאנו רוצים לקרוא או לראות מקרוב (בכל גיל) אנו מפעילים כוח על העדשה שבעיננו, מקמרים אותו עינינו ומתמקדים על העצם הקרוב. ככל שמתבגרים, כוח ההתמקדות הולך ופוחת (וזאת עקב שינויים מבניים בעדשה התוך עינית), עד שבסביבות גיל 40-45 אנו נאלצים להרחיק את הדף יותר ויותר, עד שהיד נעשית קצרה מידי, אז אנו מתחילים להיעזר במשקפי קריאה, שמוסיפים עדשה מרכזת נוספת לפני העין.
תופעת היחלשות הכוח האקומודטיבי נקראת פרסביופיה = זוקן ראיה.

השאירו
פרטים
»

השאירו פרטים »

*בכפוף לתנאי השימוש והתקנון

לקבלת שיחה מנציג מלאו פרטיכם או חייגו – 2273*

דילוג לתוכן