במציאות שלנו בישראל, טיפולי השיניים כרוכים לעתים רבות בהוצאה כספית גבוהה יחסית לשירותי בריאות אחרים. בשל כך, מקומות עבודה רבים במשק מציעים לעובדיהם להצטרף לביטוח שיניים קיבוצי המציע כיסויים לטיפולי שיניים ברמות שונות ולפי צרכי המתרפא:

תהליך קבלת האישור לטיפול

תהליך האישור משתנה בהתאם לסוג הטיפול הנדרש:

לרוב בטיפולי משמרת/עזרה ראשונה – אין צורך באישור מראש והמטופל יכול להגיע למרפאה ולבצע את הטיפול שנקבע כדרוש ע"י הרופא.

בטיפולים מתקדמים יותר- יש צורך להגיש בקשה לחברת הביטוח, כאשר תשובה מתקבלת תוך מספר ימים עד שבועות כמתחייב בתנאי הפוליסה. בעת קבלת האישור רשאי המטופל להתחיל בטיפול הדרוש.

ההבדל בין מרפאות בהסדר ומרפאות שאינן בהסדר

מרפאת הסדר היא כזו שהוסמכה על ידי חברת הביטוח למתן שירות רפואי למבוטחיה ועומדת בכל הדרישות שלה,  לרבות דרישות הסף המחמירות של משרד הבריאות. מרפאות אלה מאפשרות למטופליהם לשלם השתתפויות עצמיות שנקבעו בהתאם לתנאי הפוליסה שלהם ולטפל ללא עלות נוספת מצידם.

זאת לעומת מרפאה שאינה בהסדר, שם למבוטחים מתאפשר לטפל אולם יהיה עליהם לשלם למרפאה את הסכומים שתדרוש על הטיפולים (שאינם קבועים ועשויים להשתנות לפי החלטה שרירותית של רופא כזה או אחר). לאחר ביצוע הטיפול יידרש המבוטח לבצע תביעה ישירה, דבר הדורש מילוי טפסים רבים ושליחתם לחברת הביטוח.

ההבדל המהותי הוא בעלות הטיפול הסופית למבוטח. כך שבמרפאת הסדר העלות היא קבועה, ידועה מראש ונמוכה יחסית משום שהמרפאה תקבל את חלקה מחברת הביטוח. ואילו במרפאות שאינן בהסדר, המרפאה שגובה כראות עיניה תגבה את חלקה מבלי להתחשב בהחזר הצפוי ללקוח.

ההבדל בין דרך ניהול התביעה של לקוח במרפאה שאינה בהסדר לעומת מרפאה בהסדר

כאמור, במרפאות הסדר המבוטח אינו נדרש להתעסקויות מיותרות. הוא משלם למרפאה את ההשתתפויות העצמיות ומכאן ואילך עבודת התביעה נשארת במידי המרפאה המטפלת.

כאשר במרפאה שאינה בהסדר נדרש המטופל לאשר את תכנית הטיפול מול חברת הביטוח, דבר האורך זמן רב ולעתים קרובות נדרשות הבהרות רפואיות שאין בידו להמציאן בקלות.

לאחר הטיפול נדרש המבוטח לעבודה נוספת – מילוי טפסים, איסוף צילומים, חתימות של רופאים, קבלות מקוריות ושליחה בדואר רשום לחברת הביטוח. לרוב המטופל מבצע שיחות טלפון רבות לחברת הביטוח עד שמקבל את כספו.   

רשת מרפאות קר דנט עובדת בהסדר עם חברות הביטוח הבאות: הראל, דקלה, הפניקס, איילון ומנורה.

פתיחת תפריט נגישות
×

הצהרת נגישות

 רמת נגישות האתר

האתר מונגש בעזרת תוספי נגישות ועריכת קוד האתר בהתאמה להנחיות לנגישות תכנים באינטרנט כמפורטים כאן>  WCAG 2.0  לרמה  AA.

כיצד ההנגשה באתר עובדת ?
באתר מוצב תפריט הנגשה. לחיצה על התפריט מאפשרת את פתיחת כפתורי ההנגשה. יש לבחור את הנושא המבוקש בתפריט ולהמתין לטעינת הדף.

מה נמצא בתפריט ההנגשה ?

משוב
במידה ונתקלתם בחלק ממבנה ו/או תוכן האתר, אשר מגביל את נגישותכם אליו,
אנא כתבו אלינו לכתובת דוא"ל  Accessibility@care.co.il

הבהרה
אנו עושים מאמצים ככל הניתן על מנת לאפשר גלישה נגישה בכל דפי האתר.
אנו בתהליך מתמשך ובמאמצים לשפר את נגישות האתר באופן מיטבי , ככל האפשר.
יתכן ויתגלו באתר דפים שההנגשה בהם טרם הושלמה, או שטרם נמצא הפתרון הטכנולוגי המתאים על מנת להנגיש אותם.
אנו ממשיכים במאמץ מתמיד לשפר את רמת נגישות האתר ,וזאת על מנת לאפשר שימוש באתר לכלל הגולשים, לרבות אנשים עם מוגבלויות.